Search

חלק ראשון: הפתרון שהוצפן בתורה

בהקדמה לסדרת המאמרים עסקנו בתחושות הקשות שמשבר הקורונה והחיסונים מייצרים אצל חלקנו במובן של חוסר אונים וייאוש.

בחלק הזה נעסוק בפתרון שיגן עלינו מפני מזימת דילול האוכלוסין המתמשכת אשר הוטמן עבור בני ישראל כדי לגלות אוו בתקופה הקשה בתורה.

הפתרון לאמונתי מצוי בספר שמות פרק ל' פסוקים יז – כא. הפסוקים הללו עוסקים במצוות בניית כיור נחושת בכניסה לבית המקדש וזו לשונם:


יז ״וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. יח וְעָשִׂיתָ כִּיּוֹר נְחֹשֶׁת, וְכַנּוֹ נְחֹשֶׁת--לְרָחְצָה; וְנָתַתָּ אֹתוֹ, בֵּין-אֹהֶל מוֹעֵד וּבֵין הַמִּזְבֵּחַ, וְנָתַתָּ שָׁמָּה, מָיִם. יט וְרָחֲצוּ אַהֲרֹן וּבָנָיו, מִמֶּנּוּ, אֶת-יְדֵיהֶם, וְאֶת-רַגְלֵיהֶם. כ בְּבֹאָם אֶל-אֹהֶל מוֹעֵד, יִרְחֲצוּ-מַיִם--וְלֹא יָמֻתוּ; אוֹ בְגִשְׁתָּם אֶל-הַמִּזְבֵּחַ לְשָׁרֵת, לְהַקְטִיר אִשֶּׁה לַיהוָה. כא וְרָחֲצוּ יְדֵיהֶם וְרַגְלֵיהֶם, וְלֹא יָמֻתוּ; וְהָיְתָה לָהֶם חָק-עוֹלָם לוֹ וּלְזַרְעוֹ, לְדֹרֹתָם״.

המקום בו הוטמן הפתרון הוא כשלעצמו רמז לפתרון החידה.

ספר שמות ( מהמילה "שם" ברבים ) , פרק ל׳ = למד בא ללמדנו פסוקים 17 = 7 ימי בריאה + אל אחד = 8 סמל הנס) עד כ״א = 21. המספר 2 מייצג את האנרגיה הנקבית המיוצגת על ידי הירח ביחד עם מס 1 המייצג את האנרגיה הזכרית המיוצגת על ידי השמש. חיבור של 21 = 3 מייצג בקבלה תינוק = תיקון. נס התיקון נמצא בין המספרים הללו.


מצוות כיור הנחושת בפשט

בפשט - משה (אותיות (של השם) נדרש לבנות כיור נחושת שכנו (המעמד) שלו נחושת לשימושם של אהרון (אותיות של הארון ) ובניו.


השם = משה על פי הקבלה מייצג את המהות ואילו אהרון = הארון. הוא הכלי המכיל אותו בדיוק כמו שבבית הכנסת יש ארון קודש ובתוכו ספר התורה.

פסוק י״ח = 18 (גימטריה של המילה חי ) מספר לנו שרחצת ידיים ורגליים בכיור הנחושת תציל את הרוחצים ממות.

רחיצת ״ידיים״ – הידיים מייצגות עשייה.

רחיצת "רגליים״ הרגליים מייצגות הרגלים.

כפות הידיים והרגלים הן קצות הגוף מבחינה עצבית, כל אחת מהן מקבילה לאיברים פנימיים שקשה להגיע אליהם. טיפול בקצוות הגוף מעביר תדר אלקטרו מגנטי בכל הגוף.


נוסח הפסוק מדבר על כיור נחושת וכנו נחושת – ונשאלת השאלה מדוע טורחת התורה לציין ממה עשוי הכן שעליו מונח הכיור שכן על פניו אין עיסוק בגודל הכיור או במבנה שלו. בניגוד לכלים אחרים במשכן, כדוגמת ארון הברית, שולחן לחם הפנים ומזבח הקטורת, שהם מרובעים שאורכם רוחבם וגובהם מפורש בתורה.


משמעות הדבר, שמבחינת ההלכה ניתן ליצור כיור ללא הגבלה על גודלו וצורתו, ובלבד שיהיה מנחושת.

הכיור אמור להיות ממוקם בין אהל מועד לבין המזבח - דהיינו מחוץ לאהל מועד. המיקום השונה מלמד אותנו שאין המדובר אך ורק במצווה שבאה לשמש את באי בית המקדש שאלה הכוהנים בלבד. לבסוף קובע הפסוק " והיתה להם חוק עולם לו ולזרעו לדורותם״ – מצוות כיור הנחושת היא על זמנית .

1.2 החומר ממנו נעשה הכיור המקורי – מראות של נשים מיציאת מצרים

כיור הנחושת בכניסה לאוהל מועד הוכן מ ה"מראות הצובאות"- מראות הנחושת ששימשו את נשות עם ישראל ביציאת מצרים ואותן נידבו למשכן. מסופר שמשה רבנו לא רצה לבנות את הכיור מהמראות של הנשים שכן לשיטתו זה היה חומר בעל אנרגיה נמוכה של התקשטות שטמן בחובו חשש ליצר הרע. על פי הסיפור המקראי אלוהים התעקש עם משה שהכיור אכן יוכן ממראות הנשים. בכך יש סימבוליות מיוחדת ואמירה שלפיה גם חומר גשמי בעל מטען רוחני ירוד מבחינה מוסרית ניתן להעלותו תדר ולהפוך אותו בכוח התודעה לקדוש.

לשיטתנו כפי שתפורט בהרחבה בהמשך האנרגיה הנשית של המראות היא האנרגיה המרכזית לריפוי.

כיור הוא כלי להכלה, בדיוק כמו שרחם הוא המקום המכיל את התינוק = התיקון.

טקס הרחצה במי הכיור גם הוא בעל משמעות. טקסים הם אלמנט חשוב מבחינה פסיכולוגית ובבסיס שלהם יש רעיון של ייחוס ערך רוחני למעשה פיסי כלשהו .טקסים שונים הקשורים למים כגון נטילת ידיים, טבילה במקווה וטקס ההטבלה בנצרות, הם אכן טקסים שמיועדים לעבור ממצב של חול לקודש והם שזורים בכל הדתות.

1.3 מצוות כיור הנחושת בהעמקה - בפסוקים הללו בשמות מופיע ביטוי מוזר "ירחצו מים" במקום שהיה אמור להיות ורחצו במים ו השימוש במילים ״ירחצו מים ולא ימתו״. השורש ר.ח.צ מופיע ארבע פעמים שונות באותם פסוקים. אותיות רחצ מרכיבות בנוסף למילה " רחצו את המילים: רצחו, צרחו וחצרו.

ביחד עם המילה רחצו שמופיעה בפסוק אנחנו מקבלים ארבע מופעים שונים של אותו השורש שמספרים את הסיפור כולו . המספר 4 שנתעמק בו בהמשך המאמר הוא מספר המייצג תיקון בקבלה.

העמקה נוספת באותיות השורש ר.ח.צ בכתיב מלא חושפת לנו סוד בתוך הסוד כדלקמן:

ר׳ = ריש= ישר החלק הפותח את השם ישראל = ישר אל – הולך בדרכי האל, ללא צורך במוסדות תיווך כלשהם.

ח׳ = חית כולל את המילה חי .

צ׳ = צדיק


הדרך לחיים עוברת בלהצדיק את קיומך- דרך ההצדקה הטובה ביותר היא לעשות תיקון, שהוא למעשה להפוך מרע לטוב לכן נאמר:״במקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד".


1.4 איך רוחצים מים?

נשאלת השאלה איך ניתן לרחוץ מים, שהרי הדרך שאנחנו רוחצים כל דבר היא בעצם עם מים, מכאן כך שאין כל משמעות לרחיצת מים במים אחרים.


המסקנה המתבקשת שאין הכוונה לרחצה פיסית אלא שכדי לרחוץ מים אנחנו צריכים לרחוץ את המהות שלהם – קרי את הזיכרון שלהם.


1.5 למים יש זיכרון

מחקרים רבים הוכיחו שמים הם מסתורי שיש לו מנגנון אחסון אינפורמציה עצום – זיכרון פנומנלי שמושפע מאינסוף גורמים שאותם נפרט בחלק 4 של המאמר.




המבנה המולקולרי של המים משתנה בהתאם לאינפורמציה שמוקרנת על המים .למעשה כיום מצליח המדע לאשש בכלי מדידה את שנכתב בתורה לפני אלפי שנים - המים אוצרים בזיכרון שלהם את כל מה שהתרחש: אסונות, פשעים, אלימות בנוזף לכל הרעלים והלכלוך גם אם עברו תהליכי טיהור ברמה הפיסית. כל אלו משפיעים על איכות המים ודרכם על הבריאות שלנו משום שגופנו הוא 90% מים ישירות ובעקיפין.

מכאן שלא די לטהר מים ברמה הפיסית מרעלים, אלא יש צורך לטהר את המים גם ״מרעל תודעתי", קרי מאנרגיה שלילית ברמה הרוחנית. על מנת להירפא יש להחזיר למים את האנרגיה המקורית שלהם כפי שהיתה בימי בראשית לפני שזיהמו את הכדור רוחנית ופיסית.


הפתרון שהוטמן בתורה כדי להציל ממות מורכב משלושה אלמנטים:

  1. רחצה בכיור נחושת שנבנה על פי ההוראות שנתן אלוהים למשה

  2. צרחה לשמיים – נדון בהמשך מה יש לצרוח.

  3. להתקין אותו בחצרה (ברשות הפרט).

לסיכום הפרק:

התורה קובעת שלעם ישראל יש תפקיד להוביל את חזון אחרית הימים הצפינה בתוכה את הפתרון למזימת דילול האוכלוסין של מלחמת גוג ומגוג המתרחשת עלינו ואשר היא שלב מקדים לגאולה.




בהמשך הפרקים הבאים:

חלק שני - המהות ממנו עשויים מים ואדם.

חלק שלישי - גילוי ממד הנס דרך סיפור יציאת מצרים.

חלק רביעי - השפעת אלמנטים שונים על איכות המים.

חלק חמישי - מדע המים מה הוכח ובאלו עלי מדידה.

חלק שישי - חיבור הבריאה עם יציאת מצרים, איך עובד ריפוי מעל הטבע.

חלק שביעי - כיצד העקרונות מהתורה מיושמים בשמיים.

חלק שמיני - חיבור לחזון אחרית הימים אשר יוצא מישראל דרך המים.



34 views0 comments